Tuesday, June 30, 2015

Asalammualikum dan salamsejahtera ayat-ayat pawer kecewa dengan percintaan atau lebih dekenali lagi putus cinta... mari baca dan hayati ayat-ayat pawer yang di tulis di dalam blog ini.. baca & share...

1. ''Siapapun awak di masalalu, itu tidak bermakna awak tidak berhak untuk menjadi seorang muslimah yang baik, disayangi dan dihormati.. yang berlalu biarkan berlalu , hari ini dan seterusnya , buktikan awak boleh jadi yang terbaik.'' peace :) :)


2. ''Sometimes you have to get knocked down lower than you've ever been, to stand up taller than you than you ever were.'' peace :) :)


3. ''Hari-hari terasa lama tanpamu, teman...
Dan kan kuceritakan semua ini padamu saat aku bertemu denganmu lagi.....
Kita tlah datang jauh dari tempat kita mulai.....
Oh kan kuceritakan semua ini padamu saat aku bertemu denganmu lagi....
Saat aku bertemu denganmu lagi''....Emotikon smile SEE YOU AGAIN.... Emotikon smile
PEACE...

4. ''Don't lie to people that trust you, and don't trust people that lie to you '' peace :) :)

5. ''Hari terakhir sebelum puasa .......
bf: saya nak ajak awak keluar makan ,boleh sebelum kita mula berpuasa...
bf: tapi saya ajak awak keluar makan dengan satu syarat...
gf: apa syaratnya...
bf: i want you choose the place okeyy.... any place does not matter
gf: okeyy..i'm choose ....
bf: okey .. awak nak makan dekat mana...
gf: saya tak mahu kikis duit awak... 1 malaysia pun jadilah...
bf: okey i follow youuuuu.... okey saya ambil awak jam 8:30 malam nanti...
gf: okeyyy .... Emotikon smile
8:30 malam: bf, tunggu punya tunggu dekat luar rumah... rupa2nya...
gf: sudah tidur... tak tahulah betul atau tidak dia tidur...
bf: lastly bf balik macam tu je... bf datang dengan penuh keyakinan bf pulang dengan ke hampan.. .. lastly esok tu bf
cakap okeylah syg macam ni lah kita.... kita jangan jumpa lagi lepas ni okeyy....
gf: mudah saja dia cakap okeyy...
bf: ''dalam hati bercakap'' kau dah buat salah kau boleh cakap okey ja.... urmm tak patut tak patut...


6. ''Sia-sia kita ambil berat pada dia yang istimewa sedangkan dia sibuk mencari perhatian daripada orang lain.'' peace :) :)


7. ''Lelaki cemburu sebab sayang ddalam perhubungan. Lelaki merajuk sebab inginkan perhatian. Lelaki marah sebab nak yang terbaik dalam kehidupan. Lelaki tegur sebab nak memberi kesedaran.'' peace :) :)


8. ''Biar putus cinta dengan manusia, asalkan kita tak putus cinta dengan Allah! Allah akan mengantikan dengan yang lebih baik, namun jika putus cinta dengan dia, apa lagi yang nak di gantikan.'' peace :) :)


9. ''Cinta itu memang indah, tapi yang indah itu tak selalunya cinta.'' peace :) :)


10. ''Jangan yakinkan diri bahawa dia menyukaimu  hanya kerana dia bersikap manis padamu, kadang kamu hanya sebuah pilihan ketika dia bosan.'' peace :) :)


11. ''Kadang-kadang air mata tetap akan mengalir walaupun kita melepaskan dia pergi dengan rela... sebab apa? sebab kita masih sayangkan dia.'' peace :) :)


12. ''Ya allah sesungguhnya kenapa diriku ini selalu lemah ,Ya allah sesungguhnyaku bermohon kepada mu ya allah supaya tabahkan diriku untuk menerima semua cabaran yang telah kau berikan kepadaku'' Amin  peace :) :)


13. ''don't stop call me bae bae'' peace :) :)


14. ''Don't sweat it or regret it, just move on and forget it.'' peace


15. '''Sometimes you have to get knocked down lower than you've ever been, to stand up taller than you than you ever were.'' peace :) :)


16. ''Lelaki yang kuat Ketawa, Kuat merajuk, Banyak cakap, Suka buat Lawak, Suka main-main dan Selalu nampak Happy, Dialah Lelaki Yang Selalu Menangis Dalam Diam Dan Mempunyai Seribu Kisah Dalam Hidup ...''  peace :) :)


17. ''gf : Awak sayang saya ? 
bf : Tak. 
gf : Ok fine ! kita break !
bf : Awak tanya sayang ke tak, tapi tak tanya cinta ke tak. 
gf : Jadi awak cinta saya ? 
bf : Tak.
gf : ???''


18. ''kenapa lepas menangis kita akan rasa, ''penat'' '' mengantuk'' sebab Allah suruh kita rehat daripada terluka'' sayangnya allah kepada kita'' peace :) :)


19. ''terkadang cinta, membuat orang berubah total. terkadang cinta juga membuat orang jadi sakit hati. mungkin terucap kata2 manis. terkadang berujung pedih.......maaf hatiku bila hatimu tersinggung dari kata2 ku.'' peace :) :)


20. ''Never expect. Never assume. Never ask. And never demand. Just let it be. If it's meant to be, it will happen.'' peace :) :)


21. ''No its not me...saya mahukan.. biar sepotong ayat yg saya katakan, memberi semangat dan harapan pada orang lain. Kerana, pada saya semua orang berhak untuk ... MEMILIKINYA...'' peace :) :)


22. ''i want to inspire people. i want someone to look at me and say..
''because of you i didn't give up'' peace :) :)


23. ''If someone sticks by your side through your worst times, they're the ones who deserve to be with you through your best times.'' peace :) :)


24. ''Kehadiranmu dinanti-nanti , pemergianmu ditangisi.'' peace :) :) 


25. ''bf: Awk pergi tidur ea .
gf: Saya taknak tidur .
bf: Awk pergilh tidur. Saya nk tidur ni
gf: Saya ckp taknk .Saya rindu kt awk 
bf: Awk g tidur skarang,Saya dh ngantok nie .
gf: Awk klau awk dh ngantok pergilh tidur. Saya nk tengok gambar awk jp
bf: Awak pergi tidur sekarang !!
gf: Nape nk paksa saya tidur ? saya ckp saya nk tgok gambar awk dulu
bf: Suka aty kau lh ( matikan phone)
gf: (call banyak kali tapi tak angkat)
bf: (dah tido)
gf: hantar mesej kepada bf nya .
"Hmm , saya cakap saya taknak tidur . Saya nak tengok gambar awak puas - puas sebelum saya tidur . Sebab kalau saya tidur nanti saya dah tak boleh nak bangun lagi dah . Ingatkn nak cakap dengan awak puas - puas malam nie . Tapi awak suruh saya tidur . Takpe lah saya ikut cakap awak . Saya tidur dulu yee . Assalamualaikum . Good nite my heart . Love you so much . I'll miss u "
*esok harinya,, bf tengok phone nya... ad bnyak miss call dari gf nya dan 1 mesej.. bf baca mesej trsebut.. tapi tak hiraukan.. sbb bf ingat gf nya hanya bergurau..bf call bnyak kali.. tp tak di angkat..bf mula resah..pastu bf pegi ke rumah gf nya.. bf tanya kpd ibu gf trsebut..*
bf: ....... mne mak Cik??
ibu gf: ntah la.. Dari tadi tak bangun-ii lagi... mk Cik pon risau..
bf: bilik dia kat mana Mak cik???
ibu gf: sini ikut Mak Cik...
bf ikut....
ketuk-ii pintu bilik tapi takde jawapan...bf tolak pintu trsebut lalu trbuka..
terlihat gf trbaring d atas katil nya.. dgn handphone nya di dada gf itu dan sekeping gambar..bf nya kejut.. syg,, bgun,, dah siang dah nie.. bf kejut berkali-ii tapi takde jawapan... terdapat satu ayat di belakang gambar tersebut.." aku pergi dulu syg"
bf nya menjerit... sygggggg!!!!!
gf tetap tak bangun sebab dia sudah mengadap ilahi...
bf mnyesal sebab kjadian malam smalam..
# Temani bf/gf korang kalau dieorang taknak tidur . Kekadang itulah ucapan terakhir mereka Hmmm :') 
peace :) :)
























Emotikon smile

Emotikon smile Emotikon smile


No comments:

Post a Comment